Hvor mange skritt hver dag?

Hvor mange skritt hver dag skal du gå?

Hvor mange skritt hver dag skal du gå? De fleste av oss som til og med legger litt vekt på sosiale medier, har hørt om fitnessklokker og Fitbit-enheter. Så mange mennesker blir besatt av helse og kondisjon.

Mange mennesker jobber veldig for å holde seg i form og sunne. De vil trene på treningsstudioet nesten hver dag, eller de vil gå på veldig sunne dietter uten søppelmat i det hele tatt. Noen tar seg også en fjelltur i ny og ne for å holde formen god.

Å gå eller løpe er vanligvis en del av treningsrutinen deres. Noen vil gå eller løpe i nesten en time annenhver dag i håp om å holde seg i god form og helse.

Mange har lurt på hvor mye gåing eller løping som faktisk er nok. Spørsmålet om hvor mange skritt du skal gå per dag, må besvares.

Hvor mange skritt hver dag bør du gå? Har du fine sko kan du gå langt.
Det er flott å gå, spesielt om morgenen og om kvelden, når det er rolig ute.

Hvor mange skritt hver dag og 10.000 skritt hypen

Mange har begynt å tro at 10.000 skritt om dagen er standarden for god helse. Faktisk har de fleste bærbare helseenheter så vel som helseapper på våre telefoner 10.000 skritt som standard daglig mål.

For mange mennesker er 10.000 skritt faktisk et godt gangmål. Dette fordi det tar en gjennomsnittlig person omtrent en time å gå totalt 10.000 skritt.

En times langsom kardio om dagen er veldig gunstig for å øke kroppens fysiske utholdenhet. En times langsom kardio er også bra for blodsirkulasjonen i tillegg til å forbrenne ekstra kalorier.

Imidlertid er 10.000 skritt mer en guide enn et eksakt krav. Dette fordi alle er forskjellige. Noen mennesker vil trenge å gå mer enn det, og andre kan gå mindre enn det.

Faktorer som avgjør hvor mange skritt hver dag du må gå

Sannheten er at alle ikke er like. Selv identiske tvillinger er ikke helt like. Fordi alle har forskjellige fysiske omstendigheter, har hver person et annet ideelt antall.

Hvor gammel er du?

En av de viktigste faktorene bak hvor mange skritt du bør ta hver dag er alderen din. Generelt, jo eldre du er, jo færre skritt kan du og bør ta hver dag.

Dette skyldes i stor grad din reduserte evne til å være fysisk aktiv når du eldes. Med et lavere stoffskifte og å være mer utsatt for skader, er det best å ta færre steg og gå saktere.

På grunn av dette bør du også konsumere færre kalorier når du eldes. Ved å gjøre det, vil du kunne opprettholde kroppssammensetningen din når det gjelder kroppsfettprosent og vanntetthet.

Hvis du fortsetter å konsumere den samme mengden kalorier, vil du sakte bli stadig overvektig når du eldes. Dette vil kreve at du går mer for å brenne den av, noe som sliter deg ned.

Hvor mange skritt hver dag er det fornuftig å gå? I storbyen kan mange gå mer enn de tenker over.
Storbyen er det perfekte stedet å gå, da kjøretøy tross alt ofte er tungvindt.

Har du en medisinsk tilstand?

Å ha en medisinsk tilstand vil mest sannsynlig redusere muligheten til å gå. Selv om du sannsynligvis burde ta flere skritt, kan det med en medisinsk tilstand gjøre situasjonen din verre.

Hvis du har en medisinsk tilstand, anbefales det at du først konsulterer en lege. Legen kan bestemme hva kroppen din kan takle. Du kan til og med kunne komme deg raskere på grunn av dette.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *